Szeretettel köszöntelek a blogomban! Welcome on my blog! Bienvenue sur mon blog! Willkommen auf meinem Blog! Benvenuti sul mio blog! Καλώς ήρθατε στο blog μου! Selamat datang di blog saya!

Az oldalon található minden anyag szerzõi jogvédelem alatt áll.
Bármiféle felhasználása csak a szerzõ elõzetes engedélyével történhet.






2012. december 10., hétfő

Menj Lilikém...



Menj Lilikém, és vissza se nézz erre mocskos világra, ahol sem embernek, sem állatnak nincs méltó halál. Most már elengedlek téged, mert belátom hiába minden küzdelem, és még fájdalmat is okozok neked.

A tüdőgyulladást még legyűrtük, de ott van a korod, és még valami, amiért nem akarsz enni. Egy hónapja próbállak táplálni, kitaláltam már mindent, hogy egy kevés ételt jutassak a gyomrodba, de most már odáig jutottunk, hogy elfordítod a fejed, és le sem nyalod, ami a szád szélén marad. Már inni sem iszol, időnként sem: vagy nem tudsz, vagy nem akarsz.

Igazad van: elég volt! Elég volt ebből a nyomorúságos életből, ahol lassan drágább az állat eledel, mint az emberi étel. Ahol egy városnak titulált helyen nincs egy tisztességes állatorvos, akihez bizalommal lehetne fordulni, ha baj van. El kell utazni kilométerekre egy másik városba segítségért.

Elengedlek téged: menj! Ott talán jobb dolgok várnak rád, még akkor is, ha én nagyon szerettelek. Tizenhárom év még nem sok, ettől maradhattál volna, azt hiszem. Hogy mégis miért nem lehet, talán a jó Isten sem tudja.

Én is csak azt tudom, hogy nagyon sok örömem volt benned. Hányszor ültél az ölemben szelíden, a téged simogató tenyeremen át belém költözött valami megmagyarázhatatlan nyugalom. Nem azt mondom, hogy nem lett volna, aki pár jó szóval helyre tudott volna tenni, ha baj volt, de az emberek néha nem tudnak hallgatni. Többnyire akkor kezdenek el beszélni, amikor jól esne a csend, de ezzel sincs semmi baj, hiszen mi ilyenek vagyunk. Ti meg mások, - szerencsére, ki tudjuk egészíteni egymást. Együtt vagyunk egy, az ember, a kutya hűség, meg a cica szelídség. Tanítjuk egymást egy életen át, mindenki adja magából a legjobbat.

Fáj a szívem érted, ennyi év után nehéz az elválás. Rettenetes látni, amint nap, mint nap kisebb leszel, és ahogy simogatlak, külön érzem minden csigolyád. Ha szólítalak, csak megbillented a farkad végét, jeléül annak, hogy hallasz, de nem nagyon tudsz már mit kezdeni velem. Különösen szép zöld szemed már bebarnult, és egyre kisebb a rés, amin még látod a környezeted. Talán haragszol is rám, amiért folyton etetnélek, itatnálak, de annyi erőd sincs, hogy nyávogással tiltakozz.

Egy hete elbúcsúztál a naptól is, szépen sütött, te meg felmásztál valahogy a szomszéd ól legtetejére. Amikor délután belenéztem a kosaradba, üres volt. Kétségbeesetten kerestelek, és már majdnem sötét volt, amikor végre megláttalak. Felmásztam érted, és vittelek a biztonságos melegbe. Egyik kezemben te, a másikkal meg próbáltam megkapaszkodni a rozoga tetőn, (még jó, hogy nem látott meg senki), mert azt hiszem Lilikém kevés az ilyen bolond ember.

Te viszont biztosan tudod, hogy az efféle „eszehagyottak” tudnak csak igazán jók lenni. Az emberek sokszor még egymáshoz is nagyon rosszak, hát még az állatokhoz. Megígérem neked, hogy én már nem változom meg soha, ilyen maradok akkor is, ha már nem leszel velem. Vigyázok a két lányodra, és őket is éppen így fogom szeretni, ahogy téged. Ahol csak tehetem, el fogom mondani, hogy titeket bántani épp olyan bűn, mint amikor egymást marják az emberek. Persze lesz olyan, aki meg sem hallja, de talán egyre, többen lesznek olyanok is, akik a feltétel nélküli szeretetért, legalább nem kínoznak meg titeket. Ha egyszer odakerültök valaki mellé, az gondoskodik rólatok, hiszen teljes egészében ki vagytok szolgáltatva neki. Lehet, hogy valaki nevet majd mindezen, de neked elárulom Lilikém: engem, ez cseppet sem érdekel.

Hát menj Lilikém, nem tudom, hogy megtettem-e érted mindent, amit lehetett, de nagyon igyekeztem. Ne szenvedjünk tovább, sem te, sem én. Biztosan fogok sírni, ha nem látja senki, mert nem lesz könnyű elfelejteni téged. Tudod, egy állat helyett hiába lesz majd másik, az sohasem ugyanolyan. Mint ahogy mi sem vagyunk egyformák.

Csak az óra ketyegését hallani a csendes éjszakában, mutatván, hogy az idő megy tovább, akkor is, ha a következő pillanatban elengedi majd valaki kezét. Emberét, állatét egyformán.

Hányszor búcsúztunk már el ez idő alatt?

Tegnap éjjel biztosan tudtam: ez lesz az utolsó, reggel már nem vársz rám. Így történt, 2012. december 10-t mutatott a naptár. Téged eddig ölelt az élet.

Lilike


18 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Nekem most nagyon jól esett, hogy itt voltál, tudtam, hogy el fogsz jönni még akkor is, ha én mostanában távol voltam. Te megérted...
      Azért, ha volt egy kis időm, olvasgattam nálad, nehogy nagyon lemaradjak.
      Csak azt tudom mondani: Te is maradj ilyen, és köszönöm!

      Törlés
  2. Kedves Zsuzsanna.
    Bekukkantottam hozzád és örülök,hogy blogodat olvashattam. Nagyon megható amit írtál Lilikéről és érzelmeidről.Tetszik a blogod és azt hiszem,hogy ahogy tehetem befogok látogatni.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm kedves Ivan, én is ellátogatok majd többször hozzád.

    VálaszTörlés
  4. Ezeket a pillanatokat átéltem, igaz nekem egy kuvaszom volt, de még ma is sokszor eszembe jut és azóta sem szántam rá magam egy másik kutyára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a látogatást kedves Rózsa.

      Törlés
    2. Van olyan érzésem, hogy nem jól értelmeztem a mondanivalódat, azóta is azon gondolkozok és elnézést kérek.

      Törlés
  5. Beautiful Lilike, 13 years old.
    I'm sorry for your loss.

    VálaszTörlés
  6. Nincs miért elnézést kérned kedves Rózsa, én úgy érzem. Te a kutyádról írtál, én a cicámról, csak ennyi a különbség. Az érzéseink egyeznek. Talán én vagyok kicsit keserűbb a kelleténél, és nem úgy reagálok néha, ahogy illene. Én kérek elnézést.

    VálaszTörlés
  7. Helló barátom.
    Szeretném, ha egy jó hétvégét.
    Big ezer csók.
    TEB.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teb Salut cher! Vous disposez d'un week-end agréable, caresses, mille baisers: Susanna

      Törlés
  8. Zsuzsa! Tudom, hogy nem vígasztal, de én is keresztül mentem ezen a fájdalmon: Burkus király, az édes kis németjuhász kutyánk halálakor, 2008-ban. Azóta sincs másik, mert Őt nem lehet pótolni....Talán egyszer jön majd hozzád egy új cica,. aki Lilike helyére lép...talán megszereted, és befogadod.Csak járj nyitott szemmel, és megtaláljátok egymást. Biztosan.Lilike, nyugodj békében!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves szavakat. Lilike a kis temetőben van a kertünk végében, most már nem fáj neki semmi, egyenlőre ez az egy, ami némi vigaszt nyújt nekünk. Örülök, hogy itt jártál.

      Törlés
  9. Drága Barátnőm örülök , hogy itt vagy ismét ! Én a kutyusomat gyászoltam annó , azóta sem lett másik . Sokáig hiányozni fog a Lilikéd , de idővel minden bánat enyhül .Részvétem !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is mindig örülök Neked!Köszönöm a együtt érző szavakat, jól esik!

      Törlés
  10. The last week of 2012 & heartily the New Year with joy, peace & love…. Merry Christmas ..http://fotisbazakas.blogspot.gr

    VálaszTörlés